12 Şubat 2010 Cuma

Yoksulluğu Tekrar Düşünmek


Yoksulluğu tekrar düşünmek


Atilla MORÇOL

            Savaş dönemleri dışında yoksulluk,sefalet ve açlık son yüz yıldır artık sorun olmak bir yana facia boyutlarına ulaşmıştır. Büyük ölçüde  İstismara dayalı mevcut uluslar arası ekonomik sistemin neden olduğu bu facianın yaralarının sarılması, Bahçe Sahiplerinin vicdanlarının uyanmasını bekleyemeyecek bir aciliyete sahiptir. Her gün yüzlerce insanın açlıktan öldüğü bir dünyada, bu faciaya bigane kalmak;vicdanla, erdemle, insanlık onuru ile bağdaşmayacağı açıktır. Yapılması gereken erdemli insanların imkanlarını,birikimlerini,potansiyellerini organize ederek bu yaraya merhem olmaktır. Çok şükür ki;Ülkemizde ve İslam Ülkelerinde hatta Batılı Ülkelerde yaşayan müslümanların kurduğu ‘Erdem Toplulukları’ İHH,Cansuyu, Islamic Society of Jabalia, Zamzam Foundation, Khubaib Foundation, Muslim Aid gibi uluslar arası boyutta yardım faaliyetlerini organize eden yüzlerce vakıf ve dernek olması,insanlık için  büyük bir kazanımdır.
            BM uzmanlarının  "Yoksulluğu tekrar düşünmek" başlıklı raporlarında, son küresel ekonomik/mali krizden önce bile dünyadaki yoksullukla ve açlıkla mücadelede mesafe alınamadığını,aksine söz konusu krizle birlikte milyonlarca insanın açlık sınırının altına düştüğü bilgisine yer veriliyor. Ayni Rapor; Sahra altı Afrikası'nda ve Asya'nın bazı bölgelerinde açlık ve yoksulluğun halen çok fazla olduğu, gıda fiyatlarındaki artış nedeniyle 100 milyondan fazla kişinin, ekonomik kriz nedeniyle 2008-2009'da 200 milyon kişinin daha yoksul hale geldiği vurgulandı. Yine,Afrika'da yaklaşık 388 milyon kişinin günde bir dolardan daha az parayla yaşadığı, bu kişilerin sayısının 1981'de 212 milyon olduğu,altı çizilen bilgiler arasında yer alıyor.
            Müslümanlar “mükezzibin” gibi davranamaz. Allah’ın verdiği nimetlerden ihtiyaçlarını israf ve tasarrufa riayet ederek gidermeleri haklarıdır ve helaldir. Ancaak,”ben zekatımı ödüyorum,sadakamı veriyorum,istediğim gibi,canımın çektiği şekilde kimseden geri kalmadan malımı  harcarım,tüketirim!” demek müslümana asla yakışmaz. Rasulü Ekrem’in sav ;” Komşusu aç iken, kimki  tok yatar; bizden değildir!”  uyarısı tam da bunu anlatmaktadır. Bu gün, dünyanın açlık ve sefaletin pençesinde inleyen bölgeleri ve halklarından haberdar olmak,onlara ulaşmak,yardım organizasyonlarına katkıda bulunmak,kalkınmalarına,kendi kendilerine yeterli olmalarına  yerdım etmek çok kolaylaşmıştır. Kimse; “bilmiyordum!”, “görmüyordum!”, “Nasıl yardım edelim,nasıl ulaştıralım?” gibi mazeretlerin arkasına sığınamaz. Mahrumların imdatlarına gece gündüz çare arayan, kendilerini yoksul,yoksun,mahrumlara adamış,genç fedailer; vakıflar ve dernekler altında büyük bir fedakarlık ve adanmışlıkla çalışıyor didiniyorlar. Açlıktan bitab düşmüş insanların İmdadına mükezzibinin pişkinliği ile duyarsız kalamayız. Az verip çok verdik edaları müslümana yakışmaz. Müslüman her israf harcamasının,lüksün ve gösteriş tüketiminin; açlıktan ayağa kalkamayacak olan onlarca miskini ayağa kaldıracağının bilincinde  olmalıdır. Yoksul,yoksun ve mahruman, Allah’ın Halkıdır. Allah bahçe sahiplerinden,nimet verdiklerinden; ebedi Cennet karşılığında,yoksulluktan bitab düşmüş mahrum halkına yardım edilmesini istiyor. Hatta bu yardımları; Allah’a verilmiş bir borç kabul ediyor. Unutulmamalı ki,bahçelerine yoksulları sokmayı düşünmeyenler,bu dünyada da hesabını öderler. Ahiret yurdunda ise; ancak ahidlerine sadakat gösterenlerin  girdiği ebedi Cennet’e, sokulmayarak dehşet verici bir hüsranla karşılaşmanında olduğu, hesap edilmelidir. Diyorlar ki ne zaman? Her an, belki bu dünyada ama ahiretteki baki ve kesin!
            Çok geç olmadan bir yardım kuruluşu ile irtibata geçerek vereceğimiz sadaka,Allah’a olan sadakatimizin şahidi olacak,bahçelerimize sokacağımız yoksullar,Allah’ın Cennet Bahçelerine girmemize vesile olacaktır. Vermeden ummak,vermeden almak,merhamet etmeden merhamet ummak aldanıştır.

2 yorum:

  1. gerçekler çok acı ..duyarlı bumakaleden dolayı sizi tebrik ediyorum RABBİM ayağımızı kaydırmasın israf vecimrilikten ONA sığınıyorum.ALLAH kaleminize güc versin selam vedualarla hoşcakalınız NEVZAT TERECİ

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim aziz Kardeşim Nevzat TERECİ.

    YanıtlaSil