28 Mart 2016 Pazartesi


KUR'ANDAN HABERSİZ

KURAN BİZE YETERMİ YETMEZMİ TARTIŞMALARI


Atilla MORÇOL

Giresun;28.03.2016

Bu soruya; Rasulullah’ın titizlikle uyduğu, Allah’tan bir hidayet,Nur,Hablullah olan ve  içinde hiçbir şüphe bulunmayan yegane Kitap Kuran ayetleri ışığında cevap aramak imani bir gerekliliktir.

Yüce Yaradan Rabbulalemiynin Öğüdüne Rabbin istediği ehemmiyeti vermeyenler,O’nun Elçisinin öğüdünü de anlayamazlar.

Doğru bildiğimiz yanlış ezberlerden kurtulmak;öncelikle her türlü asabiyetten kurtulmak ve Allah’ın Kitabı olan Kur’anı Dinde olması gereken konuma oturtmakla mümkündür.Ve içinde hiçbir şüphe olmayan bu Kuran’ın, Muttaqiler için hidayet olduğunu da bilmemiz ve iman etmemiz gerekmektedir.

“Şunu kat-i olarak biliniz ki; Bana Kur’an ile birlikte, onun bir benzeri (sünnet) de verilmiştir. Karnı tok bir şekilde koltuğuna kurulmuş olan bazı kimselerin ‘Bize Kur’an yeter! Onda helâl olarak ne görmüşseniz onu helâl, neyi de haram görmüşseniz onu da haram kabul ediniz.’ diyeceği zamanlar yakındır. Bilin ki, Allah Resûlü’nün haram kıldığı da Allah’ın haram kıldığı gibidir.” (Ebu Davud, Sünnet: 6, Tirmizî, İlim: 10, İbni Mâce, Mukaddime: 2, Dârimî, I, 117)

Bu Rivayet sahihmidir mevzuu/uydurmamıdır bilemem ancak bu Rivayeti gündeme getirenlerin Kur’anın yani Hablullahın Dindeki konumu noktasında kafalarının karışık olduğu kesindir. Kuran hakikati ile Bildiğimiz şudur ki;Rasulullah dinini ve imanını Kuranla öğrendi,risaleti boyunca da hep Kurana davet etti,Kurana uydu.

Bu rivayette geçen Kuranın benzeri nedir?Sünnetmidir hadismidir?Aslında kasdedilen de Hadistir.Kuran’ın benzeri ise; neden Kuran gibi titizlikle inzali sırasında Vahiy Katiplerince yazılması/zaptedilmesi söz konusu olmamıştır?Zanni olan,6-7 ravinin birbirine rivayeti ile söz konusu olan Hadislere nasıl “Kuran gibi” denebilir?

Peki Bu rivayeti tekzip eden;Müslim,İbn Mace,Ebu Davut rivayeti olan; "Size öyle bir şey bırakıyorum ki,eğer O'na sımsıkı sarılırsanız asla delalete düşmezsiniz;O  Kitabullahtır." sözünü nereye koymak gerek!?
 
Uydurma bir sözü Rasulullah’a nispet etmek büyük bir vebal olduğu malumdur.

Sahabenin büyüklerinden Ebu Bekr ra 142,Ömer ra 538,Osman ra 146,Ali ra 536,Hasan ra 13,Huseyin ra 8 Hadis rivayetinde bulunduğu bilinirken,
Rasulullah dönemine Müslüman olduktan sonra ancak 3 yıl ulaşmış Ebu Hureyre 5.374 Hadis rivayet etmesi garib değilmi?
İbni Saad’ın “Tabakat”ında, İbni Hacer’in “İsabe”sinde ve diğer Ehl-i Sünnet alimlerinin muteber kitaplarında Ebu Hüreyra’nın Hayber’in fethinde Müslüman olduğu yazılıdır.

 Buhari’nin rivayetine göre (Sahih-i Buhari’nin “Alamat’un- Nübüvvet’i fi’l- İslam” babında) Ebu Hüreyra’nın Resulullah (s.a.a) ile üç yıldan fazla görüşmeye muvaffak olmadığı belirtilir.

İsrailiyat kültürünün Ebu Hureyre rivayetleri ile İslama girdiği iddiasınının doğru olup olmadığını da Ebu Hureyre rivayetlerini bilenlerin vicdanına havale edelim.

Her aklı selim bilirki;Rasulullah’ın tartışmasız en büyük Sünneti Kurana uyması,Kuranı yeterli tek kaynak görmesi,Kurana davet etmesi,Kuranla uyarıp,Kuranla müjdelemesidir.Rabbimiz Allah’ın da Elçisine ve dolayısıyla bizlere, Kur'an da emrettiği budur.

“Doğrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir öğüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.” Zuhruf 44

Allah Rasulü risaleti boyunca Kurana titizlikle uysun,insanlara Kurana uymayı öğütlesin sonra da dönsün;bu rivayetteki “Kuran yetmez” manasına gelecek sözü söylemiş olsun. İyide bu rivayet NEDEN Müslim’de ve Buhari’de yok? Hiçmi düşünmüyorsunuz? Demekki Buhari ve Müslim bu rivayeti ciddiye almamış.Varmı başka izahı buyurun izah edin!

Kuran Bize yeter demek;bilakis Rasulullahı, O’nun Risaletini şeksiz şüphesiz kabulü,O’nun  sav örnekliğini,Sünnetini ve Kuranla çelişmeyen mütevatir hadislerini kabul etmek anlamına gelir.

Ama “Kuran bize yeter” diyenleri suçlayanlar farkında olmadan  “Kur’an Yetmez” dediklerini düşünemiyorlar bile.

Dine sokulan Hurafelerin,bidatlerin,israiliyat kültürünün çoğunlukla Allah Rasulüne isnat edilen rivayetler üzerinden gerçekleştirildiği malumdur.

Rasulullah’ın ahlakı Kuran idi.O’ndan Kurana aykırı ne bir söz sadır olur ne de amel/eylem.Zaten buna Allah’ta izin vermezdi.

Hakka 44,45,46,47,48,49,50,51,52 ayeti celilelerine kulak verniz; “Eğer Peygamber bize atfen bazı sözler uydurmaya kalkışsaydı, elbette onu bundan dolayı kıskıvrak yakalardık; sonra da onun şah damarını keser atardık. Hiçbiriniz buna engel de olamazdınız. Doğrusu O takva sahipleri için bir öğüttür.İçinizde (O'nu) yalan sayanlar bulunduğunu şüphesiz bilmekteyiz.Muhakkak O kafirler için bir iç yarasıdır. Ve O kati bilginin ta kendisidir. O Halde Ulu Rabbinin adını yüceltip noksanlıklardan tenzih et.  ”

Bir başka önemli hususta şudur;

İdeolojik Hadisçiler “kurnazlık” yapıp, “Sünnet İnkarcıları” suçlaması yaparak, biri birinden çok farklı anlayışları hatta çok lokal/marjinal (Edip Yüksel,Yaşar Nuri gibi) sapkınların Sünnet ve Hadis inkarcılığını, genelleme yaparak; Sahih Sünneti,Kuranla çelişmeyen Hadisleri kabul eden mü’minleri töhmet altında bırakacak bir söylem geliştirdiklerini görmekteyiz.

Oysa Hadisle Sünnet gerek nakli ve gerekse tabiatı gereği biribirden çok farklıdır.Evet Sünnet Rasulullahın Dini Pratiğidir,Hadiste Rasulullahın din konusuna giren konularda söylediği sözlerdir. Ancak Sünnet, Rasulullah hayattayken Müslümanlar tarafından kabul edilen,bilinen ve nesilden nesile uygulanarak günümüze gelen uygulamalarıdır.Sünneti konu edinen Hadislerin sahihliğine Sünnet delil teşkil edmektedir, bunlar dışındaki rivayetler için ayni şey söz konusu değildir.Sorunda zaten buradan çıkmaktadır.O rivayeti gerçekten Rasulullah söyledi mi söylemedimi? Bu rivayeti Rasulullah söylemez demek hadis inkarcılığı anlamına gelmez,sünnet inkarcılığı ise hiç değildir.Yoksa hiçbir Müslüman, Rasulullah hayattayken; Dini konulardaki Sözlerine (Hadis) muhalefet etmemiş,Sünnetine(Dini uygulamalarına) ise hiç itiraz vaki olmamıştır.Olamaz da! Yalnız zaman zaman “bu vahiy midir,sizin şahsi görüşünüzmüdür” diye de sorulmuştur.Ki Vahiyle, Rasulullah'ın görüş ve sözleri arasındaki farkı Sahabenin bildiğini göstermesi açısından önemlidir.

Halihazırdaki Hadis Külliyatındaki rivayetleri Kuranla kritik edilmesi gerektiğini savunan Müslümanları “hadis/Sünnet İnkarcısı” ilan edenler,Hadis İmamlarının 600-700 bin rivayetten eleye eleye oluşturdukları eserlerindeki hadis sayısını da dikkate aldığımızda,284 civarındaki Rivayette ittifak edebildiklerinin ne manaya geldiğini analiz edemiyorlar. Hadis imamlarından sahih/mütevatir gördüğünü diğeri kayda değer bile bulmamıştır.Bu doğaldırda.Zira Hadislerin mevcudiyeti ve nakli;zanni delillere bağlı olmuştur.Bunun içindirki bir hadis imamının sahih gördüğünü diğeri mevzuu/uydurma görebilmiştir.Yada bir raviyi güvenilir bulan Hadis İmamına karşılık diğer bir Hadis İmamı güvenilir bulmamıştır. Bu hususu dikkate almadan “hadis inkarçılığı”  suçlaması, kimse kusura bakmasın cahilce bir suçlamadan öte bir anlam ifade etmemektedir.

Şimdi yukarıdaki bu Rivayeti birde Rabbimizin Kuranla ilgili şu ayeti Celileleri üzerinde tedebbür ettikten sonra bir düşünelim.

“İşte sana da böyle, emrimizden bir ruh/can vahyettik. Sen kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz Kur'ân'ı, kullarımızdan dilediğimizi doğru yola ilettiğimiz bir nur yaptık. Şüphesiz sen doğru yola götürüyorsun.” Şura 52

 “Doğruluğunda şüphe olmayan bu Kitap muttaqiler için hidayettir.” 2/2

“De ki: Şüphesiz ben Rabbimden gelen apaçık bir delile dayanıyorum. Siz ise onu yalanladınız. Çabucak gelmesini istediğiniz (azap) benim yanımda değildir. Hüküm ancak Allah'ındır. O hakkı anlatır ve O, doğru hüküm verenlerin en hayırlısıdır.” Enam 57

“And olsun, size öyle bir kitap indirdik ki, bütün şan ve şerefiniz ondadır. Hâlâ akıllanmayacak mısınız?” Enbiya 10

“Bu Kur'an, insanların kalp gözlerini açacak ışıklardan oluşur. Gereğince inanan bir kavim için yol gösterici ve bir rahmettir o.” Casiye 20

Bu (Kur'ân), kendisiyle hem korkutulsunlar, hem O'nun ancak bir tek İlâh olduğunu bilsinler, hem de (istikametli) akıl sâhibleri ibret alsınlar diye insanlara bir tebliğdir.
İbrahim 52

“Rabbinden sana vahyedilene uy! Allah, yapmakta olduklarınızdan en iyi biçimde haberdardır.” Ahzap 2

“Onlara şunu söyle: "Ben size Allah'ın hazineleri yanımdadır demiyorum. Gaybı da bilmem ben! Size ben bir meleğim de demiyorum. Yalnız bana vahyedilene uyarım ben!" Sor onlara: "Körle gören bir olur mu? Hâlâ düşünmüyor musunuz?" Enam  50

“Rabbinizden size indirilene uyun; O'nun berisinden bir takım velilerin ardına düşmeyin! Siz ne kadar da az öğüt alıyorsunuz.” Araf 3

“…. Allah'ın indirdiğiyle hükmetmeyenler zalimlerin ta kendileridir.” Maide 45

Sana indirdiğimiz ve onlara okunmakta olan kitap, kendilerine yetmedi mi? Bunda iman edecek bir kavim için elbette bir rahmet ve öğüt vardır.” Ankebut 51

Göklerin, yerin melekutuna ve Allah'ın yarattığı şeylere ve ecellerinin yaklaşmış olabileceğine bak(ıp ibret al)madılar mı? Peki bun(a inanmadık)dan sonra hangi söze inanacaklar?
Araf 185

 “Ey Elçi, Rabbinden sana indirileni duyur; eğer bunu yapmazsan, O'nun mesajını duyurmamış olursun. Allah seni insanlardan korur. Doğrusu Allah, kafirler toplumunu yola iletmez.” Maide 67

Helal ve Haramı ancak Allah koyar Elçiler ise bunu insanlara duyurur.Devlet başkanı olarak Allah elçilerinin;Müslümanların maslahatı ve sosyolojinin gereği  koyduğu yasaklar,kurallar dinde ki helaller ve haramlarla ilgisi yoktur.Bu gün de devletler bir takım yasaklar,kurallar,yaptırımlar vazediyor; bu toplumun maslahatı,toplumsal,ekonomik ve siyasi hayatın düzen içinde akışını sağlamak için gerekliliktir.

 “Şunu da söyle: "Allah şunu haram etmiştir diye tanıklık edip duran şahitlerinizi getirin." Eğer tanıklık ederlerse sakın onlarla birlikte tanıklık etme! Ayetlerimizi yalanlayanlarla âhirete inanmayanların keyifleri ardınca gitme! Onlar, kendi Rablerine başkalarını denk tutuyorlar” Enam 150

Bilgisizlik yüzünden beyinsizce, çocuklarını öldürenler ve Allah'ın kendilerine verdiği rızkı, Allah'a iftira ederek haram kılanlar muhakkak ki ziyana uğradılar, saptılar, yola gelici de değiller!
” Enam 140
Dillerinizin yalan yere nitelendirmesinden ötürü "Şu helaldir, şu haramdır," demeyin, sonra Allah'a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Allah'a karşı yalan uyduranlar ise iflah olmazlar.” Şuara 116

De ki: “Ne oldu size de, Allah'ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram bir de helâl yaptınız?” De ki: “Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz?”?” Yunus 59

 “De ki: “Ben peygamberler arasında türedi biri değilim. Bana ve size ne yapılacağını da bilmem. Ben sadece bana vahyedilene uyuyorum ve ben apaçık bir uyarıcıyım.” Ahkaf 9

Bunun gibi onlarca ayeti kerimeyi göz ardı edip;gerektiği gibi iman edip uymayanlar;varlığı zanni olan bir rivayetin (tüm rivayetler için geçerlidir bu) peşine düşerek,Kuranda eksiklik,yetmezlik vehmedenler;ne Kuranı doğru anlayabilir,ne Kuran onlar için hidayet olabilir.Rasulullah onlar için örnek olmak şöyle dursun;”sümük şerif”,”sidik şerif” uydurmalarıyla şeytanı la kendilerine güldürürken,İslamın ve Mü’minlerin yüzünü kızarttıklarının farkında değiller.

Unutulmamalıdır ki; içinde şüphe bulunmayan bu Kuran muttaqiler için hidayettir.Kim ihlas ve samimiyetle Rabbine yönelir,Rabbinin öğüdüne uyma iradesi göstererek kulak verirse;Kuran ona yeter;o Rabbinden razı Rabbi ondan razı olmuş olur.Amma taqva olmazsa olmaz!

Alim olan Allah’tır ve Allah cc en doğrusunu bilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder