23 Mayıs 2010 Pazar

VAHDET ve  ÜMMET!

Atilla MORÇOL

           Mesele 'Adam' olabilme meselesidir. Ademin Varisi olabilmek yani. Bu; ölçü olarak Kur'anı, örneklik olarak Rasulullah'ı kabule ve bunu 'ahlak' edinebilmeye bağlıdır. Sadece Bilerek işlediklerimizden değil, bilmeyerekte işlemiş olduklarımızdan bile Allah'tan sakınma melekemizi geliştirmeye bağlıdır . Ademin Varisi olabilmek; arınma ve temizlenme iradesini ortaya koyabilmekten geçer. Ümmetleşme ve Vahdet böylesi bir ameliyeden geçip; Kur'anda vasfedilen şu iki insan sınıfından birine girebilmekle mümkündür. Bu zor bir iştir elbette. Aqabe Yokuşuna  (Bkz. Beled Süresi) vurmadan ne vahdet gerçekleşir ne de ümmetleşme! Bulunacağımız Hat Kur'an Hattı,örneğimiz Rasulullah olmalı ve davetimizde bu yönde olmalıdır.  Hiziblere, mezhep ve  cemaatlere davet; Vahyi bir davet değildir. Hiziplere,mezheplere,cemaatlere vurgulu 'davet yöntemi' (!) İslamın Davet kavramına değil beşeri ideolojilerin 'propaganda' yöntemine daha yakındır. Böylesi bir propaganda;  Vahdeti değil ama ayrılıkları,bölünmüşlükleri alevlendirir, güçlendirir.Davet Kur'an ve Sahih Sünnet merkezli bir söylemdir.   Siz Kur’ana ve Sünnete Davet ederseniz;  bu iki büyük Kılavuz tabi olanları, Allah’ın hoşnut olduğu Yere zaten götürecektir. Bu işin olmazsa olmazıda;Davetçilerin yani Vahdete ve İslama çağıranların her türlü büyük,küçük kir ve pastan arınmış olması en azından arınma iradesine sahip olmasıdır. (Bkz. Müddessir 1-7)
           Hayat rehberimiz Kur’an-ı Azimüşşan Ademevladlarına nasihat ve uyarıları sadedinde;beşerin itikad ve ameli ahlakı çerçevesinde Ahiret Yurdunda üç sınıf olacağını haber vermektedir : “Ve Sizler de Üç Sınıf olduğunuz zaman.[2]
Buyurulmaktadır.Bu üç sınıftan birinci ve ikinciler iyilerden üçüncüsü ise kötülerden oluşanmaktadır.
 A) Muqarrabun yani öncülerden oluşmaktadır. Eimmetül Huda iyilerin imamları.Kendilerini Kurban edenler.(Grb), adayanlardır: Humeyni ra,Şeyh Said ra, Ömer Muhtar ra, Şeyh Ahmed Yasin ra, Şehid Rantisi,Şehid Seyyid Kutup ra,Şehid Abbas Musavi ra ve isimlerini sayamadığımız yolumuzu aydınlatan daha niceleri gibi kendilerini Rablerine kurban eden son yüzyılın tanınmış hidayet rehberleridirler.Birçoğu geçmiş ümmedlerdendir.Birazı sonrakilerdendir.Giderek azalmaktadırlar.
B) İyiler:Ashab-ı Yemin. Ashab-ı Meymene’de denmektedir Ibadurrahmanlar. Afganistan’da,Filistin’de,Bosna’da,Tahmili Körfez Savaşında canlarını Rablerine kurban eden muvahhidler bu sınıfı oluştururlar.Bir kısmı önceki ümmedlerden bir kısmı da sonrakilerdendir.
 C) Ashab-ı Şimal, Şimal Ashâbı! yada Ashab-ı Meş’eme. Bunlar kötüler,günahkarlar,mükezzibin,habis karakterlilerdir.Öncekilerden de sonrakilerdende çoğunluktur.[3] Bu sınıfın en azılıları da istikbar eden,küfrün önderleri denilen; eimmetül küfr’dür.Şimdi sırasıyla bu üç insan sınıfının hususiyetlerini,Davete icabetleri karşılığında karşılaştıkları ilahi lutufları yada yüz çevirmelerinden dolayı elim azap sahnelerini Vahyin penceresinden görmeye çalışalım.

A)Muqarrebun; Kendilerini Qurban Edenler:
Vakıa Süresinde bu sınıf şöyle anlatılır;
“10- Yarışıp öne geçenler de öne geçmiş öncüler’dir.
Hayrda yarıştılar,fedakarlıkta yarıştılar,mallarıyla canlarıyla Rablerinin rızasını kazanmak için ceht ettiler.
056.11- İşte Onlar Muqarreb’dir.
Onlar Muqarrebtirler.Nefislerini Allah’a feda eden fedailerdir. Onlar Rablerine kendilerini Kurban olarak sunanlar, nefsi mutmainlerdendir. Allah onlardan razı onlar Rablerinden razı olarak Cennete girenlerdir.[4]
Muqarrebunla ilgili anlatımlara Mutaffifin Süresinde devam edilir;
” 083.18- Hayır, Ebrâr'ın Kitabı İlliyin'dedir.19- İlliyin'in ne olduğunu İdrak ettin mi?20-Merkum bir Kitap’tır.21- Ona Muqarreb olanlar Şahid’dirler. 22-Gerçek şu ki, Ebrâr, elbette Ni’metler içindedirler.23-Tahtlar üzerinde seyretmektedirler.24- Ni’met’in Parıltısı’nı Sen Onların yüzlerinde tanırsın. [5]
Muqarreblere Rablerinin Lutfu olarak verilen nimetler:
Muqarrebuna, Allah’ın lutfettiği benzersiz nimetler ;Vakıa Süresinde şöyle anlatılır:
056.12-Ni’metler’le donatılmış Bahçeler'de.13- Muqarrebunun çoğu geçmiş ümmetlerdendir.14- Birazı da Sonrakiler’den.15-İşlenmiş Tahtlar üzerindedirler.16-Üstlerinde Karşılıklı olarak yaslanmışlardır.17-Çevrelerinde Ölümsüzlüğe ulaşmış Gençler dolaşır.18- Kaynağı’ndan Testiler, İbrikler ve Kadehler,19- Ki bundan ne Başlar’ı ağrır ne de kendilerinden geçip Aqıllar’ı çelinir.20- Arzulayıp seçecekleri Meyveler,21- Canları’nın çektiği Kuşeti,22- Ve İri Gözlü Huriler,23- Sanki Saklı İnciler gibi.24-Yapmakta olduklarına Karşılık olmak üzere.25-Orada ne Boş Söz işitirler, ne de Günah’a sokma.056.26- Yalnızca bir Söz: Selam, Selam.”
Yine Mutaffifin Süresinde ise; bu nimetlere devamla, şöyle zikredilir;
083.24-Ni’met’in Parıltısı’nı Sen Onların yüzlerinde tanırsın.25-Onlar’a Mühürlü, katıksız bir Şarap’tan içirilir.26-ki onun sonu Misk’tir. Öyleyse, Değerli Şeyler’e ulaşmak için (can atanlar) bu (cennet içkisi)ni hedeflesinler.27-Onun Karışımı Tesnim'dendir.28-Bir (nimetin) Kaynak ki, Muqarrebler O’ndan içer.
Muqarrebuna lutfedilen nimetlerin harkuladeliği Onların yüzlerindeki hoşnutluktan anlaşılır.Onlara kişiye özel,katışıksız bir şaraptan ikram edilir. İçiminin sonu hatemu u misktir.Onun karşımı tesnimdendir.Muqarreblerin içtiği bir kaynaktan.İşte yarışacaksanız bunun için yarışın.
B)Ashab-I Yemin ;İyiler; Ashab-I Meymene
Ashab-ı yemin yada ashab-ı meymene ilgili olarak;Furqan Süresindeki anlatımlarda;
025 .63- O Rahmân'ın Kulları, Arz’da alçak gönüllü olarak yürürler ve Cahiller kendilerine muhatap oldukları zaman da "Selam" derler.64-Onlar, Rabb'lerine secde ederek ve Qıyama durarak gecelerler.,65-Onlar: "Rabb'imiz Cehennem Azab’ını bizden geri çevir, gerçek şu ki, onun Azab’ı ödenmesi kaçınılmaz bir Borç " derler.66-"Elbette o ne Kötü bir Karargah ve ne Kötü bir Konaklama Yeri’dir."67-Onlar, harcadıkları zaman, ne israf ederler, ne de kısarlar, orta bir yol tutarlar..68- Allah ile beraber bir İlah'a dua etmezler. Allah'ın haram kıldığı Can’ı Haqsız yere öldürmezler ve Zina etmezler….”
Buyurulmaktadır.
Vakıa Süresindeki anlatımları şöyledir;
056.27- Yemin Ashâbı, ne Ashâb-ı Yemin!.28-Yüklü Dallar’ı bükülmüş Kiraz,29- Üstüste dizili Meyveleri sarkmış Muz Ağaçları,.30- Yayılıp uzanmış Gölgeler,31- Durmaksızın akan Su,.32-Ve bir çok Meyveler arasında,.33- Eksilmeyen, yasaklanmayan,34- Yüksekler’e kurulmuş Döşekler.35-Gerçek şu ki: Biz Onları yeni bir inşa ile inşa ettik. 36- Onları hep Bakireler kıldık.37-Eşleri’ne Sevgi ile Tutkun, hep Yaşıt,.38-Yemin Ashabı olanlar için..39- Birçoğu Geçmişler’den.40- Bir çoğu da Sonrakiler’den.
Ashabı Yemin le yani Ebrar/ iyilerle ilgili olarak Mutaffifin Süresindeki anlatımlar ise şöyledir:
083.18- Hayır, Ebrâr'ın Kitabı İlliyin'dedir. 19-İlliyin'in ne olduğunu İdrak ettin mi?.20-Merkum bir Kitap’tır..21- Ona Muqarreb olanlar Şahid’dirler..22-Gerçek şu ki, Ebrâr, elbette Ni’metler içindedirler.23-Tahtlar üzerinde seyretmektedirler.24- Ni’met’in Parıltısı’nı Sen Onların yüzlerinde tanırsın. .25-Onlar’a Mühürlü, Katıksız bir Şarap’tan içirilir. .26-Ki onun sonu Misk’tir. Öyleyse, Değerli Şeyler’e ulaşmak için (can atanlar) bu (cennet içkisi)ni hedeflesinler..27- Onun Karışımı Tesnim'dendir. 083.28-Bir (nimetin) Kaynak ki, Muqarrebler O’ndan içer.
C)Ashab-ı Şimal; Ashab-ı Meş’eme:Mükezzibin. Bunlar inkarcılardır ki konumuz dışındadırlar. Bakınız: Mahruman ve Mustazafin; “Ve Sizler de Üç Sınıf olduğunuz zaman!”

[2] 56 Süre i Vakıa.
[3] 012.Süre i Yusuf 103- “ Sen Şiddetle arzu etsen bile İnsanlar’ın Çoğu inanacak değildir.”
[4] 089. « Süre i Fecr 27- « Ey Tatmin olan Kişilik! 28- Artık dön Rabb'ine, Hoşnut edici ve Hoşnut olunmuş olarak. 29- Artık gir Kullarım’ın arasına, 30- Gir Bahçem’e. »
[6] 2 Süre i Bakara
[7] 83 Süre i Mutaffifin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder